24 Kasım 2009 Salı

Örtmen değil Öğretmen

Lisede 50 küsür yaşlarında ve hiç evlenmemiş bir tarih örtmenim vardı
Kadıncayızın erkeklere karşı düşmanlığı olduğunu düşünürdük
Niyeyse …
- Alper
- Efendim hocam
- Otur,sıfır
- Hocam daha kalkmadım bile ?
- Olsun !
- Hocam soru bile sormadınız ?
- Her şeyi sormamız mı lazım ? Siz sormadan bir şeyi anlatamaz mısınız?
- Ama hocam ?
- Bak hala konuşuyor. Otuuuuuuur. Sıfır sıfır.
Öyle çift sıfırı alınca tuvalet gibi oluyor insan

Bir de bayan hocaların ortak özellikleri vardı sanki
Hepsi kahverengi deri çizmeler giyer,
O çizmelerin bittiği yerin iki parmak üzerinden de kahverengi etekleri başlardı gereksizce
Beyaz gömleklerinin üzerinde de (illaki kahverengi) bir fular tamamlayıcı olurdu

MEB kıyafet zorunluluğu getirmiş gibi bir durum vardı ortada

Bir de din örtmenleriyle ilişkilerim vardı ki evlere şenlik
Ah Hasan Hüseyin Akbaş
Pembe, altı geniş kravatları takan dönemin moda ikonu
- Ezberledin mi duaları ?
- 4 dua ezberledim hocam. Üç kulhü,1 Elham
Hiç öğrenemezdim din örtmenlerinin şakaya karşı muska takıp bağışıklı haline geldiklerini
- Demek kiiiiii,kulağın yanında bulunan favorileri çekince insanın canı acıyormuuuuuuuş
- Hocaaaaaam !
- Demek kiiii insanın favorilerini yukarı kaldırınca ses yükselmesi oluyormuuuuş !
- Aaaaaaah ! Bismillaaaaaah
- Demek kiiiiiiii insanın favorilerini yukarı kaldırınca insan imana da geliyormuş !

Lan manyak !
(Oh be. Seneler sonra da söylese insan rahatlıyormuş)
Hani bugün dua ayet bilmiyorsam belki de senin eğitim sistemin yüzünden !
(B.k atıcam ya)

Ama bir de öğretmenlerim vardı

Ülkü hocam vardı mesela
Müzik öğretmenim
Kadıncağızın içerisinde ileride büyük bir orkestranın şefi olacağıma dair bir umut vardı nedense
Hani elime kemanı verecek,ben direk Gürer Aykal
Aşağısı yok o işin
Seneler geçti,çıkamadım karşısına
Bir halt olmadığımı görmesin diye
Utandım valla

Sonra Türkçe öğretmenim vardı
Keriman İlbeyi
Babama hep şikayette bulunurdu, “oğlunuz kompozisyonları matematik kafasıyla yazıyor,içine duygu katmıyor “ diye
Olsun
Senin şikayetlerin bile güzeldi be öğretmenim
Hani vefat haberini almamış olsaydım da gene şikayet etseydin beni

Sonra ismini hatırlayamadığım (ve eşeklik edip kalkıp da yıllığa bakamadığım) edebiyat öğretmenim
Nasıl bir riske girip de Şinasinin şair evlenmesinde beni başrolde sahneye çıkardın be öğretmenim ?
Hayır, ezberlediğim onca sayfayı geçtim, içime bıraktığın tiyatro aşkı yüzünden yaptığım hiçbir işe ısınamadım senelerce

Olsun
Olsan da gene bir şeyler de sahneye çıkarsan beni !
Koftiden bir lise oyunu bile olsa da, alkışları duysam yeniden : )

Ya Pembe Benuğur öğretmenim
Okuldaki klasik bayan örtmen kıyafetinin ötesine geçen sağlık bilgisi öğretmeni
Pembeli,allı morlu kıyafetlerle her gün okulda gözümü okşayan
Ve okul saatleri dışında bulmak istediğimde Konur sokaktaki dost kitapevinin önünde yere oturmuş, gitar çalanlara güzel sesiyle eşlik eden
Beni görünce “ gel Ülkü’nün gözbebeği,kulaklarımızı aç biraz” diyen
Örtmen kalıplarının ötesindeki öğretmen

Örtmenlerim
Hiç sevmedim sizi
Hayatımın unutmak istediğim insanlarısınız
Açık açık söylüyorum işte
Nefret ettim sizden


Öğretmenlerim
İyi ki vardınız be
Keşke gene olsanız da kaldırımlara oturup şarkı söylesem sizle
Veya arkamdan ittirmenizle sahnede bulsam kendimi

Keşke sizinle birlikte dönsem gençliğime

Not
Sevgili İmbire Facebook üzerinden örtmen demem tamamen mizahtır,yukarıdaki yazıyla yakından uzaktan ilgisi yoktur. Olası yanlış anlamalara aman diyeyim

12 yorum:

.. dedi ki...

bi biyoloji öğrtmeni vardı (tam olarak örtmen de değil öğretmen de değil arada bişey işte, öğrtmen) sizin tarihçinin aksine, hiç evlenmemiş olmasına rağmen-ya da o yüzden-erkeklere düşkündü. diz üstü deri etekler ve deri çizmeler giyer, tahtaya kaldırmadığı erkek öğrencilere iyi not verirdi. 8)))
bi de, ben en çok edebiyatçıları sevdim.

Adsız dedi ki...

benim ablam ve kayınvalidem de öğretmen..
o yüzden bu meslek hakkında olumlu-olumsuz hiçbi şey söylemiyorum :))

severiz, sayarız, baştacıdır onlar..

hayat gibi

Adsız dedi ki...

=9...

bizim de bi felsefe öğretmenimiz vardı..
=D..
yaradan iyi ki yaratmış da düşündürmüş de..
biz de ona bakıp düşünürdük =D..

derim derim onu derim başka da bişicik demem..

atalet..

birisi.. dedi ki...

benim de din dersi öğretmenimin adı hüseyin akbaş idi.. kızı vardı semra..
yaş belki tutmaz ama okul aynı mı acaba diye düşündüm bir an:)

alpernatif dedi ki...

saklanan bacım
işte öylelisi düşmedi bize bir türlü
Düşse sor bak mercidabık meydan savaşını akşama kadar anlatayım :D

Seeeevgili Hayat gibi
Valla kaynanam ve kayınpederim de öğretmen olunca istediğimi söylüyorum :))

Ataletim doktorum civanım
Düşünürmüydünüz ?
Yahu bu kadar düşüncesizlik olur mu ?
Bu blogun sahibisi olan erkek o felsefeciyle kendini kıyaslar mı diye insan düşünmez mi :)))))))))

Sayın birisi
Valla benim söylediğim şahıs Ankara Deneme lisesinde
ama bütün din hocalarına aynı isim zorunluluğunu getirdilerse bilemem :D

birisi dedi ki...

benimki de ankara..ama deneme lisesi değil..sizin haylazlığınızdan kaçıp bize mi geliyordu acaba:)

alpernatif dedi ki...

Sayın birisi
Valla benim dediğim dönemler yontma taş çağına denk geliyor
Ben 86 mezunuyum
O tarihten sonra kaçmış olabilir mi :)

Hakan-Korsan dedi ki...

Alper yanı tarih öğretmenine bende sahiptim yahu. Yaşlarımızın çakışmasına imkan yok, çok yaşlısın sen:)))

Bak ben bugün ne yapıcam biliyor musun. 105. blog tabyasını okumaya başlayacam. Hem de en baştan ardı ardına. Bitirmeni beklemiştim. İş aralarında bu günkü dinlence durağım senin blogun ve 105. tabya:))) Hadi bakalım ben başlıyorum. Herbirine de yorumumu bırakacam, haberin ola...

Hakan-Korsan dedi ki...

Bu arada o yanı değil aynı tarih öğretmenine olcaktı :)

birisi dedi ki...

ben bakabildiğimde konu değişmiş..
cilalı dönem olabilir ve büyük ihtimalle kaçmıştır evet:)

Adsız dedi ki...

Ben Keriman İlbeyi
sağlıklı ve mutlu bir yaşantım var. Halen Ankara dayım. Sevgi dolu sözlerin beni mutlu etti
sevgiler

Adsız dedi ki...

ben Gökhan üvez... kardeşim keriman hocamın vefatını görüp kafayı yemişken allahtan hocamın notunu gördüm de düzeldim. zaten kendisini en son 2010da görmüştüm sen 2009 yazmışsın. her neyse bana edebiyatı sevdiren ve yazma arzumu zirve yaptıran hocama sağlık afiyet esenlikler diliyorum. hocam malum internet ortamı imla için özür:))