30 Aralık 2008 Salı

Ananın Kareninası

- Akşama hazırlan !
Şimdi karşınızda bir kadın bunu söylerse bir sürü anlam çıkarabilirsiniz
Ouuv
Vaaay
Falan gibi ünlemlerin yakışacağı
Akşama deprem var gibi seviyesiz esprilerin uçuşacağı bir sürü şey

De

Bu sözü söyleyen insanın karısı olunca herhangi bir beklenti içine girmek zaten manasız
İnsan karısı ile böyle şeyler yapar mı ? (bkz. Evli ve Çocuklu )
Kesin angarya bir iş vardır
(Hoş diğer türlü beklenti de erkek için angarya sayılabilir bu durumda ama konumuz o değil)

- Akşama hazırlan
- Ne oldu ki ?
- Operaya davetiyemiz var !
- Hangisi ?
- Anna Karenina !
- Gelmem. Hastayım
- Ayıp olur. Davetiye geldi,özellikle aradılar !
- Özellikle mi ? Bende mi oynuyormuşum ? Bensiz olmaz mıymış ?
- Ay saçmalama. Çağırıldık ! Ayıp olur !
- Yahu Tolstoy yazarken bana mı sordu ? Yazmasaydı !
- Kapıyorum !
- Hastalık mı ?
- Ay Alpeeer ! M.... hanım davet etti. Gitmezsek ayıp olur. Saat 8 de başlıyor. Gel beni al !
Tabi canım
Rica ettikten sonra neden olmasın ?
Hem M... hanım rica edince akan sular durur. Severiz M..... hanımı...
Sallana sallana gittik aldık hanımı
Ankaradaki opera binasını bilen bilir
İçerinin küçüklüğünden şikayet etmeden önce aşmanız gereken bir de park yeri sorunu vardır
Şansınız varsa dağlara taşlara park edersiniz. Önünüzde açık kalır. Çıkışta yarım saat içinde park yerinden çıkabilirsiniz
Şansınız yoksa saatlerce park yeri arar,gider operanın karşı sokağında tinercilerin yanına bir yere arabayı bırakır,çıkışta da arabayı bulamayacağınız için paşa paşa taksi ile gidersiniz !

Dua ede ede gittiğim opera binasında maalesef elimle koymuş gibi yer buluyorum
Daha doğrusu ben bulmuyorum
- Aaaa ! Şurası boş
- Hani neresi ?
- Ayol gözünün önü işte ! Tam önün. Park etsene !
- Cık. Orası pahalıdır.
- Adam delirtme. Binanın otoparkı. Ne parası. Gir işte.
- Ayıp olur. Ya benden sonra operayı çok seven , hayatının sonuna gelmiş ve tek isteği son bir temsil seyretmek olan yaşlı bir amca gelir de,park yeri bulamadan...
- Alpeeeeeeeeeer !
- İyi be !
Hakikaten cillop gibi yer
Kırk saat manevra yaparak park ediyorum. her an vazgeçebilir mi aceba derdindeyim ama yok inada bindirdi !

Aslında derdim opera ile değil
Severim
Ama 4-5 gündür süren hastalık bende hal bırakmadı. Bütün isteğim bir an önce evime gidip huzur içinde ölmek
De
Mümkün olmayacak galiba
- Koş,koş. Başlayacak !
- Ben biliyorum başını . Acele etme. Hem eser o kadar iyi değil
- Nasıl ?
- Yazarın gençlik zamanında yazdığı bir şey !
- O ne be ?
- E Tols Toy ken yazmış işte !
- Alper iğrençsin !
- Hatta o kadar küçükmüş ki adına oyuncakçı açmışlar Tolstoy’s r us diye
- Alpeeeeeeer !
Ya daha ne yapılabilir ?
Bir insan evladı başka nasıl tiksindirilebilir ?
Olmuyor
İnat etti
Ya sabır çekip giriyorum operadan içeri. Girer girmez de Alper’le toslaşıyoruz. (kendi kendimle toslaşamayacağım aşikar olduğundan bu başka Alper. Çooook eskilerden tanıdığım bir balet. En son macerası bakanın “operada 100 kg lik balet var” demecine maruz kalarak,hürriyete beyanat vermesiydi)
- Kilon değişmiş !
- Heeeee. 120 ye çıktım. Bakanın sözleri çok koydu
- Ehi.
- Senin ne işin var balede ? Sen sevmezsin ki ?
Nasıl ya ?
- Ne balesi ? Opera değil mi ?
- Dingil misin oğlum ? Anna Karenina balesi ! Hem Türkiye de balenin 60. yılı dolayısıyla kokteyl falan da var !
Bale mi ?
Christian Bale mi ?
Laaaaaaan !
- Kadın
- Neeee !
- Baleymiş ?
- İyi ya. Yanlış anlamışım !
- Ulan evden beşiktaş-fenerbahçe maçı diye çıkıp senkronize yüzmeye gideni gördün mü ?
- Ay saçmalama Alper ! Geldik işte. Seyrediver !
Bu ne lan !

Hayır derdim başka ! Operada en nihayet göbekli felan adamlar olur. Bale de ... ?
- Yok gidelim biz . Keyfim kaçtı
- Ayol nereye ? Seyret işte. Yanlışlık yapmışım. Hem eser Çaykovskinin !
- Çaykovskimden aşaa,kasımpaşa. Hiç umurumda değil.
- İğrençsin Alpeeeer !
- İlerleyen saatlerde daha iğrenç olacağımı garanti edebilirim.
Ben söylenip dururken arkamdan bir gümbürtü kopuyor. TRT kameraları üzerime doğru koşarken aha diyorum,şimdi bunlar beyanat da ister. Hayır,öksürüp duruyorum da ama,bir şeyler de söylemek lazım !
- Burada bulunmamızın...
- Kenara çekilir misiniz ? R.... beyi göremiyoruz !
Ulen oldu bitti gıcık kaptım zaten R... beyden ! Gri saçlarla karizma abidesi adam. Kameraların önündeki yerimi kerhen R.... beye bırakıp kenara çekiliyorum. İki kelime bir şeyler söyleyip bir büstün açılışını yapıyorlar
- Türkiyeye baleyi getiren hanımefendi hede hödö....
Bunalıyorum iyice
Girelim içeri de bitsin eziyet

Manasızca yerlerimizde sahneye yakın yerden
İçimdeki endişe giderek büyüyor
- Ya,koltuklar sahneye çok yakın
- Eeeee ?
- Dönüp dururken üstümüze düşerler felan. Gidelim biz. Bak ben çok gerildim !
- Alper !
Gak guk derken ışıklar sönüyor. Bir harala gürele orkestra girişi ile temsil başlıyor
.........
Oooooofffffffff !
Biliyordum ben ya !
Sahnede tayt giymiş bir sürü sırım gibi genç oğlan haldur huldur dolaşıyor
Nedir bu rezalet
- Nerde bu devlet ?
- Ne ?
- Devlet bu kadar aciz mi de bunlara düzgün bir pantolon alamayıp kilotlu çorapla sahnede fink attırıyor ?
- Ayol bale bu ? Sirtaki oynayacak halleri yok ya ?
Yok
Burdan tutturamayacağım derken, Vronski rolünde yakışıklı,genç bir vatandaş bembeyaz bir tayt içinde fırlıyor sahneye
- Oha !
- Gene ne oldu ?
- Baksana içine iç çamaşır giymemiş !
- Ay Alper !
- Valla doğru söylüyorum. Bak arkasını döndüğünde çamaşır izi görüyormusun ? Yok. Kesin string giymiş
- Valla elma gibi poposu var !
???
Bu ne ya !
Bu ne lan !
Ne demek elma gibi popo ?
Allahtan elimde her Türk erkeğinin zora düştüğü zaman sarıldığı bahane var
- Kesin gay bu !
- Ne gayi ya ? Sana göre her ince ruhlu erkek gay bu hayatta !
- Gay dırı gubbak emineeeem .
- Hem moralini bozma kocası. Bence Rus bu adam ! Yabancıya benziyor
- Yok değil. Öz be öz Türk
- Nerden anladın ?
- Baksana sünnetli !
- Oha Alper !
Ne ohası ?
Nereye oha ?
Adamın taytından bütün detayları görüyorum ?
Bayaaa sünnetli işte ?
- Kalk gidelim !
- Alper fenalık getirdin içime !
- Ya ben sana tayt giyerim evde !
- ????????
Yok
Sonuna kadar seyrediyoruz oyunu
Bitince bir de alkış furyası
Ya adam. Oyun bitti işte. Git altına bir şeyler giy. Hani her şeyi geçtim,üşüteceksin !
Yok
Durup durup sahnenin önüne kadar geliyorlar
Onlar geri gidince sahne önündeki yaşı geçmiş teyzelerden bir alkış furyası,mecbur çocuklar geri geliyor sahnenin önüne
- Ulan,ne numaracı hatunlar !
- Ne diyeceğimi biliyorsun di mi ?
- İğrencim
- Yani !
Alkış kısmından kurtulup kokteyle atıyorum kendimi. İkinci şarap kadehinde Alper geliyor yanıma
- Sevdin mi ?
- Ne demezsin ! Alper ya ,hala temsile çıkıyor musun ?
- Yoooo ! Kilom müsait değil. Sahne arkasında görevdeyim artık
- Taytın duruyor mu ?
- Hee !
- Tamam. Bir gün giyip de bize gelsene abi !
120 kiloluk tayt giymiş biri de karımın içindeki bale aşkını söndürmezse....
Başlarım Ananın Kareninasına !!!

13 yorum:

Adsız dedi ki...

çok sabırlı bir xx öyküsü dinledik..
ilk itirazda tamam sen gelme ben giderim derdim =)
baletimi de misler gibi.. tek başımda izlerdim =)...
bale aşkını hiç bir şey söndürmez..
söndüremezzz...
nedeni basit..

xxler.. uzun süre gözdükleri güzelliği retinalarına yapıştırıp hep onu görmeye devam etmeleriyle ünlüdür..

yani tayt dendiği anda fırıl fırıl dönen zıplayan baletler.. şöleni başlar retina da..
ama iyi tarafı da var elbet bunun..

bu sayede.. hayata devam edebiliyorlar..
mesela xxleri ilk tanıdıkları günkü gibi hatırlayabilmeleri sayesinde.. sevgililik hali ve evlilik kurumu sürebiliyor..

ama bu bir sır..
şşşttt.. ele verme sakın..beni..

atalet...

geçkalmadımki dedi ki...

Benim Özgür Ruhluyla gittiğim her türlü etkinlik.. Opera, bale, konser, tiyatro, Sinema hatta belki 19 mayıs gösterileri..
benzer dialoglarla geçiyordu.. ben de Sevgili Atalet gibi artık sadece (O da bazen) sen de gelicekmisin diye soruyorum..
Ama müthiş anlatmışsın.. aslında evde oturup Alper okumak ta son derece keyifli...
Ayrıca..Yeni yılın sağlık ve mutluluklar getirmesini diliyorum sevgilerimle...

burdasaklaniyorum dedi ki...

bizim de şen dul opereti sel tarafından yeterince takdirle karşılanmadığından o binaya tiyatro oyunu haricinde gitmemiz tekrar mümkün olmadı.
ama şahsen ben bale'de taytlı adamlardan çok tüy gibi hafifmiş izlenimi veren kızlara bakmayı seviyorum.
ama sen çok komiksin alper yaa..
hanım sırf bu sızlanmaları duymak için gidiyor olabilir seninle 8)

Adsız dedi ki...

Hani var ya meşhur Bayburt Bayburt olalı...diye başlayan yakınma. He onun bale versiyonu olmuş bu.

Yaaaa...güzelmiştir amaaaa...Ben şahsen izlemek isterdim.Malum ülkenin bu bölgesinde pat diye karşımıza balet çıkmıyor.:)

İzlemesk de Barışnikov hayranı filan olarak büyümüş bir nesiliz biz. Hakkaten ya. O zamanki basın nasıl başarıyordu bilmem ama ufacık veletken bile Barışnikov'u, İgor Bobrin'i, Albatros'u bilir severdik.(Üçlüdeki alakasızlığa dikkat.)
Bir de...sevgili eşine çok selamlar, kendisini kutluyorum yetti ama demediği için...:)

Oya dedi ki...

şimdi olayı bir de çok kıymetli hanımın yönünden dinlemek lazım ama neyse :)

çok güldüm natifcan.. çok..
hayır, işin acaip yanı,
biz okurken bu kadar gülüyoruz da,
siz / sen yaşarken,
bu kadar gülüyor musun(uz)?
çünkü sen sanki bizleri (ki buna hanım da dahil) güldürmek için yaşıyorsun,
ve ardından da yazıyorsun gibi bir hissiyat oluştu bende :)
ama neyse ne..
teşekkür ederim..
bir yıla yakın zamandır,
çoğunlukla güldürdüğün için..
(ki ağlattın mı da sağlam yapıyorsun)
yüzüme koccaman gülücükler kondurduğun için.. :)

şimdi gelelim Ananın Kareninasının bence gülmeye esas noktalarına:
(bunu yapmazsam çatlardım :p)
"İnsan karısı ile böyle şeyler yapar mı?"
"- Gel beni al !
- Tabi canım.. Rica ettikten sonra neden olmasın ?"
"Ulan evden beşiktaş-fenerbahçe maçı diye çıkıp senkronize yüzmeye gideni gördün mü ?"
"Çaykovskimden aşaa,kasımpaşa."
"Valla elma gibi poposu var!"
"Ya ben sana tayt giyerim evde!"

:)) e ama bugüne kadar herkeşler böyle alıntı yaptı.. dedim ya yapmazsam çatlardım..

imdiii.. kuzeni balet bir insan evladı olarak burda parnak basmak istediğim çok önemli nokta var:
her sakallıyı babamız sanmamamız gerektiği gibi, her baleti de gay sanmayalım lütfen :)

bir de, evde tayt giyecek misin gerçekten? :))

son olarak, eğer yeni yıl yazısı gelmezse bundan sonra diye de:

umarım 2009 yılı hak ettiğin tüm güzellikleri sana getirir natifcan.. dudaklarından gülümsemenin eksik olmaması dileğiyle nice güzel yıllara..

Şarküteri dedi ki...

Oya hanım oya hanım, alıntı yapmak için alıntılar yüksek kurulundan izin aldınız mı, ruhsatınız var mı? Lütfen belgelerinizi çıkartıp öyle geliniz efenim...

Şimdi alıntılarımıza geçelim (oya hanımdan geri kalanlar arasında tabi)

Kapıyorum, hastalık mı? Çok ince köşe esprisi. Hani banttan görürsün ya öyle...

Tols' un Toy'luk zamanları... Kırk yıl düşünsem aklıma gelmez.

120 kiloluk baletin cephane geri hizmetine çekilmesi

Koltuk sahneye çok yakın. Buradan da anlıyoruz ki protokol daveti alınmış. Hımm...

Baletin sünnetli olması hadisesi :)))

Sahne selamı sırasında bazı protokol hanımlarının çoşması :)
...

O opera binasında bir kere ben de bulunmuştum ama bir gençlik festivalinin açılışı vardı. Opera ya da bale görmek kısmet olmadı. Fakat İzmir Elhamra sahnesinde bayağı bulundum. Nedense ben de baleleri atlar operalara giderdim. Bunun temelinde ne aramak lazım? Elbette beyaz tayt :)

Neyse, eline sağlık azizim çok güzel yazıydı. İyi seneler dilerim ayrıca...

alpernatif dedi ki...

önce herkese :)

ataletim
Demek öyle ha ?
Yahu inceleme yaptık diyorum
hepsi gay diyorum
hala balet diyorsun
hey allaaam :D

geçkalmadımki
işte her erkek üç aşağı beş yukarı aynı
bırakın evimizde huzur içinde mehmet ali erbil ve elli sarışını seyredelim yahu :D

saklanbacım
biz Selle tv de tatar ramazanı seyredicez
bırakın kardeşim bizi
türk geleneklerine uygun davranıcaz
ne o öyle operetmiş,baleymiş,kılmış,tüymüş :)

üçtemmuzum
Ömür eşim olalı böyle eziyet görmedi
yarın gidip horoz döğüşüne bilet alıcam
biraz erkeksi şeyler yapmam lazım :)

sevgili Oya hanım
şimdi şöyle bir durum var
diyelim yolda tuhaf bir durumla karşılaştın
mesela adamın birisi yüksek sesle nutuk atıyor
mantıklı bir insan evladı ne yapar?
iki saniye bakar
sonra başına bir iş gelmemesi için çeker gider
bendeki konu burada kopuyor
acaba adam ne yapıyor?
neden yapıyor?
sonu ne olacak
gider illaki adama bulaşır , maceraya atılırım
öyle olunca da amaç sırf sizleri güldürmek için olmasa da garip durumlar ortaya çıkıyor :D
ben evde zaten hep taytla dolaşırım :)
ayrıca kötü bir haberim var
baletin kuzeniniz olması bir şeyi değiştirmiyor
hepsinin gay olması lazım kardeşim !
bir insan evladının bu kadar düzgün vücudu olup,bir de gay olmazsa , biz göbekli erkek insanları hayatı boşuna yaşıyoruz demektir :D

Şarküteri
abi alıntılar sana ait
Sen bakma Oyanın arada kaptıklarına
ve evet
türk erkeğinin içinde gizli bir beyaz tayt giymiş erkek korkusu var abi
nasıl yeneriz bilmem :D

carpediem dedi ki...

Baletlere bu kadar laf etmesen
sonuçta onlar da
adına bale denilen bir sanat icra ediyorlar...
iyi bir yıl olsun ailenle birlikte
alper...

Hera dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
uctemmuz dedi ki...

Horoz döğüşü doz aşımı olmasın aniden Alper? Hem de balenin üstüne.:)))
Yeni yıl kutlamasına geldim. Mutlu, keyifli, sağlıklı yıllar dilerim.:)

Hera dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hera dedi ki...

Niyeyse siz xy ler baleye gidince karizmanızın çizileceğini düşünüyorsunuz
Bir xy arkideşi carmina burana'ya götürmüştük...koltukta küçüldü küçüldü, o ne ya dedi durdu! aynı sen gibi!
bir de salonda tanıdıkları görüp konuşmamıza çok şaşırdı
benim böyle bir yerde arkadaşa rastlamam mümkün değil, olsa olsa fb tribününde karşılaşırım ancak diye duygusunu da belirtti :))
bir iki sene sonraki muhabbetimizde de aa bunlar beni baleye götürmüşştü bi daha asla gitmem diye dert yandıydı

naçizane önerim, böylesi sanatsal aktivitelerde eşine daha fazla dert yaratma, sadece otoparkta bekle :)
merak ediyorum don kişot'a gitseydin neler yazacaktın :))


iyi yıllar Alpe(r)

güzel bir yıl olsun

Kedi Narnia dedi ki...

yazıyı okudum koptum koptum kendime geldim azıcık... operadan kaçarken baleye tutulursun böyle... ayrıca uzaktan sünnetli olup olmadığını anlayabilmek... bu senin tecrübe alanına giriyor tabii :P

alperim natifim yeni yılını kutluyor kurtcuklarını dökerken fazla sapıtma bu gece tımam mı cicim diyorum ;)