19 Şubat 2009 Perşembe

Kemal Füsun'la tekrar yatacak mı ?

(Dikkat
Yazı,"Masumiyet Müzesini" okumamışlar için manasız derecede spoiler içermektedir)

Ayrıca ikinci dikkat
Bu yazı sevgili Dolphin'in büyük bir özveri ve iyi niyetle yapmaya çalıştığı kültür blogu kapsamında bir yazı değildir
Tamamen kızgınlıkla yazılmıştır




İş Orhan Pamuk’un yeni kitabı oldu mu okura üç soru sorulur

1) Okudun mu ?
2) Tamamını okudun mu ?
3) Anladın mı ?

90 lı yıllarımda bizden bir önceki kuşağın karşı cinsi etkileyebilmek için kullandığı “tutunamayanlar” yerini kara kitapa bırakmıştı

Ya otobüse bindiğiniz anda kitabı açıp okumaya başlardınız ki bir cıvır yanaşsın
- Ayyy,kara kitaaaaap. Beğendiniz mi ? Anlattığı hayat çok gizemli di mıığ ?
- Valla gizemden hayat olsa bu olur hanımefendi
- Ayyyy,hadi yatalım

Veya yazlık yerde güneşlenirken,acımadan çantanızdan çıkartıverirsiniz. Plaja bomba düşmüş gibi olur
- Ayyyyyy,kara kitaaaaap. Yaz için ağır bir roman değil mi ?
- Hayat dediğiniz şey zaten ağır bir roman değil mi hanımefendi ?
- Ayyy,hadi yatalım

Ya da en babası üniversitenin kantininde sanki rahat okuyabilmek için köşe bucak kaçıyormuşçasına bir köşeye oturup açıverirsiniz
- Ayyyyy. Bütün gün derslerden sonra karnınızı doyuyracağınıza kitap mı okuyorsunuz ? Hem de kara kitap ?
- Midem aç kalabilir hanımefendi ama beynimin doyması lazım
- Aaayyyyyyyy,hadi yatalım

O kitap yüzünden ağrımadık bel,kapılmadık hastalık kalmayıp,kitabın işlevleri ortalığa yayılınca,her erkeğin elinde bir tane görülmeye başlamıştı

Senelerce çıkan her kitabını koşturup aldım
Hikayeden çok hikayenin anlatılma biçimi ile ilgilenmesi enteresan gelmişti

Neredeyse sayfanın başında başlayıp sonunda biten cümleler,uzun uzun anlatılan tasvirler,karakterlerin bezginliği inanılmaz hoşuma giderdi

Nobel uğruna ülkesini karalamasını bile romancılığı ile ayrı tuttum
Tutmaya çalıştım
Kızsam da okurum dedim

Ve geçenlerde sevgili Dolphin ayraç blogunda (ki yarı isim babasıyım :P) Masumiyet Müzesini hedef kitap seçmeden önce alıp okumaya başlamıştım
Okudum
Okuduuuuuum
Okumaya çalıştım
Okumaya çalıştııııııııııım

Arkadaş sıkıldım !
Ben ki baygın giden romanlar konusunda deneyim sahibiyim
Bayılmak üzereyim

İnternette başkalarına bakıyorum,pek bir övgü topluyor
Len ben anlamadım kitabı herhalde deyip daha bir içten sarılıyorum sayfalara
Yok anacım
Yürümüyor

Kitapla sonu boşanmaya giden bir ilişkimiz oluşuverdi

Bırakayım diyorum
İnat yüzünden 450 küsürlere kadar geldim
Bırakırsam kendime ayıp olacak
Onu da yapamıyorum

Tam mal oldum

Ama en nihayet bana neyin ters geldiği dank etti

Pamuk hayatın içinden bir yazar değil
Yazımları masa başında uzuuuuuuun (hakikaten uzun) süreçler sonunda çıkar

Masa başında,bir konuyu gerçekten yaşamadan neyi yazabilirsiniz ?
Mesela bir cinayet romanı yazabilirsiniz
Gündelik bir yaşantıyı düşünsel soslarla bezeyebilirsiniz
Tarihsel bir kurgunun içine insan ilişkilerini (bir yere kadar) oturtabilirsiniz

Ama çok iddialıyım

Arkadaş,
Yaşamadan aşkı yazamazsınız
Yazarsanız da böyle kıyısından köşesinden rahatsız edici olur


Hayatımda rastladığım en hayatın dışından karakter
Kemal
Boyun devrilsin Kemal
Posun devrilsin Kemal
Sürüm sürüm sürün de ben de rahatlayayım Kemal

Arkadaş,insan hayatını 450 sayfada toparlayamaz mı lan ?
Yazan kim olursa olsun,bugün 450 sayfada dünya tarihi bile anlatılabiliyor
Bir ev kızı Füsunla beraberlik uğruna benim 450 sayfa okuma zevkim iç edilir mi yahu ?
Lan sen Füsunla beraber olacaksın diye benim beynim... Hey allaaam

Hele Füsun ?
Öğlen tanış,öğleden sonra beraber ol
Oldu olacak akşama evlen,gece de boşan !
Hayır hadi ayrıldın kaçtın gittin
Lan adamı tekrar ne sokuyorsun hayatına ?
Hadi onu da yaptın
Len yat bari de, adam da rahatlasın,ben de huzura ereyim !
Ona da hayır
Eeeeee ?

Allahaşkına
Bakın allah adı verdim :D
Tamamını okuyan varsa gözünüzü seveyim bana acı çektirmeyin
Sonunu anlatın da zararın neresinden dönülürse kardır hesabına girip bırakayım !

9 yorum:

.. dedi ki...

vallaha da billaha da 316. sayfadayım.
bi bitireyim, diyecem ben sana!!
8))))

Adsız dedi ki...

bu dolfine yapılmaz alper..
zaten ayraç blou ortada yok
farkında mısın bilmem

bu arada opamukla ilgili aynı fikirdeyim sadece benim ..
xy tavlamama katkısı olmamıştır
hatta bazı talipleri kaçırmış olabilirim hele de yeni hayatları bile okumayı başaran biri olarak..

sonuna kadar katılıyorum ama sana..
orhan aşk yaşamamış.. bırak bence yatak işinde bile teorisyen takılmış..

derim =9
ama bu kitaba değil yazara yönelik bi sözdür..
gene yazsın gene okurum..


bak bişi daha geldi..
ya bu adam çok ön araştırma yapar bi de..
şimdi bu kitapla ilgili ne araştırdı ki..
=)

atalet..
ps..
dolfinden en son haber alan diğerlerine bildirsin..

Çağlar dedi ki...

ahaha, bitti'nin gelip yorum yapmasını bekliyorum.
ben mi: allah korusun, hiç bulaşmam :D

Ada dedi ki...

Kara Kitap'ı 17 yaşımdayken okumuş ve çok etkilenmiştim. ( Bazı yerlerde ansiklopedi kullanarak )
Şimdi içeriğini çok iyi hatırlayamasam da en beğendiğim romanıdır :) Bir de Kar ve Benim adım kırmızı...

Yeni Hayat'ı okurken içime fenalık gelmiş yarım bırakmıştım. annem anlatmıştı gerisini :)

Bu kitap çıktığından beri, her kitapçıya gidişte elime alıp bıraktım...Hatta en son korsanını alacaktım 5 liraya az kalsın..
Yine bıraktım başka şey aldım.
Elim varmadı yani bir türlü :)

Yazdıklarına çok güldüm ve hak verdim. Okumasam da tahmin edebiliyorum. Hep adamın memur zihmiyetiyle yazdığını düşünmüşümdür. Yazıhanesine sabah gider, akşam döner bildiğim kadarıyla...Edebiyatçılığına saygım çok ama dediğin gibi yaşamadan "aşk" yazmak hele böyle uzatmak olmuyor :)
Neyse ki okuyan çok, anlatırlar sana sonunu.

alpernatif dedi ki...

saklananbacım
316 bırakmak için geç sayılmaz
kaç kurtar kendiniiiiii :P

Ataletim doktorum civanım
Dolfine bir şey yapmadım yahu :)
Dediğim gibi o söylemeden okuyordum zaten
(biliyorum ayraç kapalı)
yeni hayatı beğenmiştim yahu
hele sonunda "peki okur olarak şunlara dikkat ettin mi" deyişi iyice karman çorman etmişti

ve evet
teorik takılmış :D
ve evet
Dolphin iyi :)

Çağlarım bilirim
Saklananbacının öğüdü sana da
kaç kurtar abicim kendini

Adaaaaaaaaa
çok doğru cümle
memur zihniyetiyle yazmak
de
ben de memur zihniyetiyle okuyorum zaten :D

geçkalmadımki dedi ki...

Masumiyet Müzesini okumadım ama bi okuyan tanıyorum xy, hemde evde diilde cafelerde, parklarda tamamladı :)
Ama muhtamelen senin Papa yaşında..
acaba...
bi sorayım kitapla ilgili görüşlerini, sahici bi görüş alırsam yazarım yine..
Sevgiler...

bitti dedi ki...

sayfa no 322

kitap kitap olalı elimde bu kadar sürünmemiştir

vaktim varken okuyasım gelmio

aşk "aşık olduğun kişinin kullandığı cetveli ağzına burnuna bilmem bi tarafına sürüp yalayıp abuk subuk şeyler yapmak" mıdır?

ya da "merhaba hadi sevişelim, o zaman hergün 2 de buluşup sevişelim, sevişmenin arasında he benim nişana da beklerim gibi bişiler demek" midir?

ya da gereksiz bir misafir gibi bir 8 koca yıl aptal aptal yemeğe gidip mal mal televizyon izlemek"midir?

daha bi milyon şey sayabilirim

hatta ilk karşılaştıkları gün o çantanın içindeki çantayı dolduran kağıtları çıkarışını anlatmış ya

işte budur dedim sıkıntıdan ölmeden bitirebilir miyim acaba bu kitabı....


not:
aşk bence çok daha naif bişeydir

kumhavuzu dedi ki...

hele bı dur Alper:) ben bile okuyorum ve hatta 326.sayfadayım
ben hiç okumamıştım Orhan Pamuğu
daha evvelde bahsetmiştim Kürşat Başarın bikitabını okudum zamanında..sen olsaydın yapmazdım biliyorum diye valla bişey anlamadım bunumu anlamadım deyip bi tne daha aldım(adını hatırlamıyorum) onuda anlamadım ve o zaman ben Kürşat başarı anlamıyorum demeki deyip bıraktım.
O zamanlar Bakırköyde sadece yol param cebimde kalana kadar kitap aldığım tezgahtar..biliyomusun dedi bana.aslında kimse anlamıyor senın tek farkın anlamadığını söylüyosun.kara kitabıd kimse anlamadı hatta hakkında bide ayrıca kitap yazıldı demişti.
Bir seferinde Kar'ı aldım..başladım ve bıraktım
bu okuma etkinliğinde okuyamam dediğim onun için kafam yok dediğim masumiyet Müzesini Almanyaya giderken ekstr uğrayıp aldım.Uçakta trende vesaire okuyabilirim diyerek..
Okuyorum
bu kadarmı detay olur diyorum
bu kadarmı uzun cümleler..
ve bitirmeye kararlıyım:)

kumhavuzu dedi ki...

ben yazarken..dolfin yorumunu silmiş..:(..üzüldüm sildiğine