26 Kasım 2008 Çarşamba

Babam Şiraze Aldı

(Play düğmesine basmaya üşenmeyin)

Hikayeden mana çıkarmaya çalışmayın
Tamamen alkol dolu bir vücutla yaşandı
Haliyle anlamsız oldu


Uzun
Çoooook uzun zaman önceeee



Uuuuuuuufffff

Öyle bir ortam var ki
Grup toplantısı
Baş adamlar köşeyi tutmuş
Alper (ben değil),yanında Murat,onun yanında Tolga,sonra bıradır,sevdiceği ve kıvırcık bir hanım

7 tepeli şehirden gelen misafirim ve Ankaradaki arkadaşımızla üç kişi giriyoruz içeri
Bende de var dingillik
Sen misafiri içmeye götüreceğine,al ev toplantısına götür
İçkiler bitime gelmiş ki saat daha gecenin 11 i

Biz girince bir ilgi bir iltifat
Öyle ya
Büyük şeerden misafir var
Hemen sandalye bulunuyor
Bir tabak (ki masanın üzeri hakikaten lezzetli)
Acilen de soruluyor , ne içile diye
Kızımız içkiyi değiştirmeme adına bira istiyor
Kaldı mı ?
Güzeeeel
Son bir tane kalmış
Acilen kutu uzatılıyor
“Bardak yok mu lan” tarzındaki kibarlık arayışım masada eriyip gidiyor
Eh
Bu da Ankara misafirperverliği olsun

Herkesin gözü misafirin üzerinde
Misafir de tedirgin
Ne olduğunu anlamış değil ama gruptan umutluyum

Beklemem fazla sürmüyor
Masadaki 6 kişide 3 ayrı muhabbet dönüyor ama o muhabbetlerinde dinlendiğini zannetmiyorum
Herkes bir havada
Alper içkiyi fazla kaçırınca pes sesten konuşmaya başlıyor
- Şimdi siz bizi taşralı olarak görüyorsunuz değil mi ?
- Aaaaa ? Ne alakası var
Hah
Damardan girdi
Tolga başka muhabbetten ortaya atlıyor
- Belgesel mi var ?
- Ne belgeseli?
- Hayır taşralı felan dedin ?
- Yok oğlum,biz anadolu insanları...
- O zaman şöyle diyelim abi
Tolga derin bir nefes alıyor
- Biz bozkır insanları....
İçkiler ağızdan fırlıyor. Güleyim mi gülmeyim mi anlamazken,kıvırcık saçlı bayan merhaba diyor
Tanıyorum facebooktan ama ilk karşılaşmamız
Haliyle dublaj sesi lazım
- MERRRHABAAA
Uuuuuu
İçkinin ve sigaranın da etkisiyle Rutkay Aziz vari bir ses çıkarttım hesapta yokken.
Bayanın gözleri değişiyor
- Etkileyici bir sesiniz var
- Öhöm
- Şiraze ?
- Ne ?
Şiraze ne be ?
Buraya gelene kadar saatlerdir içiyoruz. Kafam zaten duman gibi. Ya lafın başını kaçırdım ya da başı olmadan direkt şirazeye girdi ortam
Tolga karşıdan kapıyor lafı
- Şirazeyi cümle içinde kullanabilir misin abi ?
- Babam dün şiraze getirdi
- Bizim çocukken şirazemiz vardı
- O ne be ?
Misafir gülmekte
Tahminen neye güldüğünü o da bilmiyor ama olsun ortam geyiği
Alper , misafirle birlikte geldiğimiz Ankaralıya dönüyor
- Misal , bugün ne isteseydiniz getirecektim buraya !
- Nası ?
Ankaralı şaşırmış vaziyette belli
Alper konuyu nereden getirdiyse oraya götüremiyor bir türlü
- Hayır,bak şimdi. İçki tamam,eğlence tamam. Başka ?
- Abi ?
Ankaralı kurtarılmayı bekler vaziyette ama benim başımda daha zor işler var
- Şirazenin içinden çıkamadınız ama artikulasyon süper !
Öfff
Ben şirazeyi çözemedim ki güzelim !
- Tolgaaaa
- Buyur abi !
- Artikulasyon !
- Babam dün artikulasyon getirdi
- Bizim çocukken artikulasyonumuz vardı
- O ne be ?
Alper dayatıyor
- İstanbulda çiçek pasajında bir abi vardır. Çok eskilerdeeeeen...
- Alkolik mi ?
- Yo ne alakası var ?
Konuya girmem lazım
- Alper,konuyu toparlayabilecek misin ?
- Hayır abi
- İyi
Bu kadar yardım ettim yani
Hem benim daha önemli işlerim var. Hala artikulasyondayız
- Bana bir şiir okur musunuz ?
- Tabii. BEN SANA MECBURUM BİLEMEZSİN
Sol yanımdan bir kahkaha geliyor. İstanbullu misafir bu lafı benden duymaya çok alışkın. Gülmesini tutamıyor. Ama şirazeci için yeni bir şey. O işin ciddiyetinde
- Evet. Devamı ?
- Öh. Bilmem ? Devamını hiç söylemedim ki ?
Karşıdan ses yükseliyor
- Biiiiz bozkır insanlarııııı
- Belgesel tadında adamlarsınız şerefsizim
Alperin gözleri doluyor
- Bu adam var ya bu adam
(bu adam ben oluyorum)
- Benim abim olmadı. Tek çocuktum ben. Bize hep abilik yaptı. Onun verdiği kitaplarla büyüdük
Aaaa ! Ağlıyor ciddi
İşin kötüsü beni de ağlatıyor
- Yok Alper’cim !
- Öyle ama abi
Masada duygu fırtınası eserken Tolga elimden tutarak kaldırıyor
- Ve bunun üzerine teatral bir çıkış yapmamız lazım
Birbirimizin ellerini tutarak seyirciyi de selamlayarak geriye doğru gidiyoruz. Tolga salon kapısının açık olduğunun farkında değil. Arkasına geçip gözden kayboluyor
Gülmemem elde değil
Büfeye tutunup gülerken şiraze geliyor
- Çok ciddiyim bu artikulasyon !
- Bi bilsem ! Aileden herhalde
Yok yok. İstanbullu kesin bizi deli zannedecek
Acil çıkış planı
- Arkadaşlar,canlı müzik nerde ne var ?
- Abi İF te İzgi çıkıyor,sen tanıyorsun
- Tanıyor muyum ?
Bir de böyle bir şey var. Herkesi tanıyorum !!!!
- Airportta Chantel var
- Onu tanıyor muyum ?
- Yok abi. Ama o seni tanıyor !
Eh
Şiraze soldan zıplıyor
- Benim sarı basın kartım var
- Bakalım bakalım
Kart elden ele geziyor ama karta ufacık bir sarı nokta var
Murat takmış durumda
- Bu sarı kart değil,sarımsı !
- Ya girdim ama geçen gün beleş ?
- Renk körü bulmak lazım
- Abiiii !
- Efendim
- İzgiyi tanıyosun abi ya ?
Peki
Madem tanıyoruz
İzgiye çıkıyor ekip
İF Ankaranın minibüs barlarından
Kımıldamanın imkanı yok
Ayakta durduğunuz sürece manasızca bir sürü bayanla samimi olmak zorundasınız
Ve maalesef erkek arkadaşı en dana gibi olanla samimi oluyorum
- Ne istiyorsun ?
- Nasssı yani ?
- Bara elini uzatmaya çalışıyordun. İçki istiyorsan ver alayım
- Erkek arkadaşın beni oyar
- Kalabalıktan o da elini kıpırdatamıyor. Dışarıda yakalanma yeter. Ver parayı
Vaaay
Para alan el,boyna kadar dövmeye sahip. Kalanını göremiyorum. Tiril tiril bir elbise var üzerinde
İçki kucağıma düşüyor. Tamam
Tamam da İstanbullu ve Ankaralıyı güvenli bir yerde tutmak lazım
İstanbullu girişken. Orda bulduğu taş gibi bir şeyin üzerine çıkmış müzikle dans ediyor.
Ankaralı çevresine biraz değişik bakıyor ama söylenecek bir şey yok
Grubun araba kullananı olduğu için içemedi. Ve her içemeyen de olduğu gibi ayyaşların ortasında eziyet çekiyor
Sıcak bastırınca üzerimdekini çıkarıp tişörtle kalıyorum
Bıradır da tişört safhasına geçmiş
İki tane aynı dövme sırıtıyor ortaya
Zıplayıp sahneye bakıyorum
Heneeee !
İzgi bu !

Zıpla da,,
Bira öyle zıplayınca durmuyor
Tuvalete doğru kavga ederek girerken ...
Hah
Papazı buluyorum
Dövmeli içki getirici kız da orda
Durduk yere sarmaşık vaziyeti
- Biliyor musun,erkek arkadaşım burda
Lan bilmememin imkanı mı var ?
Herif diğer tüm omuzların üzerinden yarım metre yukarıda. Allahtan benden tarafa bakmıyor
- Eeee,biliyorum
- İşte o burda
Tüymek lazım da , erkekliğe yedirememek de var
Allahtan bıradırı görüp saltoyu oraya vuruyorum
Çam yarması kızı alıp dışarı çıkarıyor
Oh be
İstanbullunun önünde dayak yesek bir daha tatlı dilinden kurtulamam
Oturayım şöyle bar taburesineeee
Biramı da koyayım
Heneeeee !
Parmaklarımı birkaç parmak kavradı !
Kafayı kaldırıp bakıyorum
Sevgilisine sarılmış bir genç kız,kendi birasının üzerinden benim parmaklarla temasta
Gözlerini ayırmıyor

Ne oluyor lan ?

Bu bara kırk yılın başı erkek mi geldi ?
Hayır gururum okşanıyor ama dayak yiyicez o olacak !
Adama bakıyorum
İyi
Bunu döverim
Birayı ağzıma götürürken bıradır bir kızı ittiriyor yanından
Heh

Kafalar dut pekmezine dönmüşken Ankaralıda bir kıpırtı
- Bizim gitmemiz lazım
- Erken daha yahu ?
- Saat 3 abi
- Eh piki

İkiliyi yolculayıp zıplamaya devam ediyorum.
İzgi be
Ben seni nerden tanıyorum ?


Gece saat 4 te zil çıkıldı
Taksiye dil dolanarak yol tarif edildi
Sisin içinde ev zor bulundu
Hanımın eve bu saatte mi gelinir lafına “ bu saatte nereye gidilir ki?” diye sorularak şaşırtıldı

Ama hala büyük esrar çözülemedi

Babam şiraze aldı mı ?

9 yorum:

Adsız dedi ki...

şirazesi kaçtı derler.. demezler mi?? o zaman baban alabilmiş midir ??
dur ben burdan çıkınca.. bi tdkya bakiim.. o söyler alınabilip bilemediğini =P..

gece süpermiş.. istanbul gecelerinden pek de farklı değil hani..
ama burda artık ev partisi kaldı mı bilmiyorum..

şu sondaki soru cevap bölümü..
zamanın göreceliliğine süper bi örnek..

evde kalana vakit geçmiyor..zaman dolmuyor.. nedense de.. dışarda da nası geçti anlaşılmıyor..
einsteinı saygıyla analım..burdan..
..
keyifli bi perşemben olsuuun...
atalet..
kargaları uyandırmadan.. yavaşça uzaklaşıır..

alpernatif dedi ki...

heh
doktor civanım
ben yazarken anlam çıkaramadım yazıdan
sen aradan bir şeyler yakalayabildiysen ne mutlu bana :D

kargalar ayaktaydı zaten
öpeyim bi de ben :D

Adsız dedi ki...

Günaydın.. ben bişi anlamadım (anlasaydım şaşarmıydın ehh peki) biri alkol almadı araba kullanacaktı. sonra taksiyle dönüldü. eee giderken nasıl gidilmişti ki ? neden ektiler seni ?

merak işte.. hanıma sevgiler.. allah biliyor işte dağına göre kar veriyor :) ama en çok da hanımla olan eski sevgili sohbetinde takdir etmiştim.. burda bir kes daha saygıyla andım valla..

günaaaydınnnnnn
:)

alpernatif dedi ki...

huuuuuuu
anlatınca olmuyor
sen de suç yok :D

sana da günaydııııııııın

Adsız dedi ki...

hanımla diyaloğunuz çok iyiymiş natifcan..
doğru ya,
o saatte başka nereye gidilir ki? :)

valla çok keyifli bir ortammış gerçekten..
natifcanın dayanılmaz karizması ve flörtöz yapısı da ortada zaten..

ve büyük şehirden gelen misafiri,
köyümüzün sonsuz misafirperveliğiyle ağırladığınız için tüm köylüler adına teşekkür ederiz :)

Adsız dedi ki...

Şirazlendim geldim,o sözlük senin,bu sözlük benim:)))

Senin hatun benden de anlayışlıymış yahu:D

alpernatif dedi ki...

Oyaanım
(Oya hanımın kısaltması)
Valla köylülüğümüzü gösterdik
Darhana çooobamızı içtik
guzu neyin çevirttik
misafiri gozelce ağırladık,gonderdik :)

delikız
Anlayış ?
:)
Konuşmanın sadece iki cümlesini yazınca anlayışlıymış gibi oldu tabi :)

geçkalmadımki dedi ki...

Şirazesi kaçtı deyimini kullanırdık da ne demek araştırmamışım..öğrendim sayende..
Ben şimdi tdk dan geliyorum.. benim babam şirazeli kitaplar almış mış bize vaktiyle..
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

O konuşmanın iki cümlesinden sonrasından da bir yazı konusu çıkar bence:D